Vragen?

U heeft vragen aan CardShop uw drukwerk Online?
Op deze vragen pagina kunt u al veel vragen omtrent producten of aanleveren van uw bestanden vinden. Lees hier eens doorheen en wellicht kunt u direct weer aan de slag met uw drukwerk.

VRAGEN EN ANTWOORDEN

In de corona periode hebben wij om onze openingstijden aangepast zodat wij u prettig kunnen helpen.
Wij werken voorlopig alleen op afspraak voor zakelijk drukwerk en websites. Wanneer u dit zou willen bespreken doen we dat telefonisch of we komen langs bij u op afspraak.

Levertijden variëren per product

Variërend van soort en oplage kan dit variëren van 2 tot 8 dagen. Al het drukwerk is uiteraard met spoed, eerder te leveren mocht dit nodig zijn. Neem contact met ons op voor het bespreken van de mogelijkheden wanneer uw gewenste leverdatum niet te kiezen is.

Nee, wij zijn geen copyshop waar u terecht kunt om kopieën te laten maken.
Wij zijn gespecialiseerd in het printen en drukken van zakelijke opdrachten.

Voor drukwerk wanneer u kant en klare druk bestanden beschikt.

PDF. U kunt geen JPG/PNG of andere bestanden aanleveren.
Zelf geen montage maken, geen snijtekens in het bestand plaatsen. 2 of 3mm afloop bij aflopend (tot de rand bedrukt) drukwerk. Wilt u bv. zakenkaartjes laten drukken, lever dan 1 zakenkaartje aan.

Voor opmaak of ontwerp.

Wanneer wij voor u een opmaak dienen na te maken of een ontwerp te maken, dan kunt u de teksten digitaal per mail, bijvoorbeeld Word (zonder foto’s!) aanleveren. Foto’s ontvangen wij graag los van u als JPG bestand.

Bij bedrukking tot aan de rand, altijd extra beeld (afloop) 3 mm en ZONDER SNIJTEKENS
voorbeeld: een A4 van 21 x 29,7 cm aanleveren als 21,6 x 31,1 cm.

uitleg afloop drukwerk
advies; blijf minimaal 5 mm vanaf de snijranden met o.a. tekst en foto om te voorkomen dat wij hierin snijden bij het afwerken van uw drukwerk.
Kunt u geen aflopende bestanden aanleveren, blijf dan 10mm met teksten vanaf de rand verwijderd. Dan is het bestand eenvoudig door ons aan te passen zodat u aflopend drukwerk in huis krijgt.

Lever uw bestand altijd los aan. D.w.z. geen montages maken door bijvoorbeeld zelf een vel met visitekaartjes vol te maken. Wij hebben slechts 1 kaartje nodig.

Boekjes, zelf geen montages maken. Bij een boekje van 8 pagina’s kunt u eenvoudig 1 PDF bestand met 8 aparte pagina’s aanleveren. Wij maken daar een boekje van.

HOE KUNT U BESTANDEN AANLEVEREN BIJ ONS?

  1. PER MAIL tot 15Mb, incl. alle printinstructies zoals oplage, papiersoort, formaat, kleur of zwart-wit.
  2. GROTE BESTANDEN VAN 15mb en meer welke niet per mail aangeleverd kunnen worden kunt u aanleveren via WeTransfer
    LET OP, uw bestanden worden aangeleverd, maar het is dan nog geen opdracht die direct verwerkt wordt. Alles wat via de webwinkel besteld wordt krijgt voorrang in behandeling / levertijd.
  3. U kunt niet afdrukken vanaf USB sticks of andere media.
  4. Bij het plaatsen van een drukwerkopdracht kunt u uw bestanden zelf direct uploaden en controleren zodat wij zo snel mogelijk hiermee aan de slag gaan.

Naast printen, kunnen wij ook diverse producten voor u opmaken of ontwerpen. Waar moet u zoal aan denken?

  1. advertenties
  2. krantpagina’s
  3. magazine’s
  4. relatiegeschenken
  5. logo’s digitaliseren bruikbaar voor o.a. drukwerk
  6. promotionele banners voor beurs of evenement

OVERIGE INFORMATIE

Drukwerk in kleur wordt in werkelijkheid gedrukt in 4 kleuren om zo o.a. een foto in kleur af te drukken.
Wanneer u ziet staan dat een flyer gedrukt wordt in 4/4 betekend dat dus dat het gedrukt wordt aan 2 zijden met 4 kleuren. 4/0 betekend in dit geval dat het maar aan 1 zijde bedrukt wordt in 4 kleuren.

Zullen wij uw bestanden direct controleren, en aan de slag gaan om uw opdracht af te drukken of te drukken.

Favorieten kunt u bijvoorbeeld gebruiken om bepaalde producten te “onthouden” of te vergelijken met elkaar.

Mocht uw drukwerk beschadigd aankomen 0p uw adres, of u heeft een onjuiste bestelling ontvangen, neem dan contact met ons op.
Bij beschadigde verpakking zouden wij graag foto’s ontvangen zodat wij hiermee weer contact kunnen opnemen met de transporteur.

Wanneer u een onjuiste bestelling heeft ontvangen wij graag de benodigde informatie van u zodat wij kunnen traceren wat u heeft ontvangen, en “weten”  wij wellicht waar uw bestelling is afgeleverd zodat we alsnog zo snel mogelijk uw bestelling bij u kunnen afleveren.

Ons print en drukproces is geautomatiseerd. Hierdoor zal u order direct na goedkeuring in productie genomen worden, en is het op dat moment niet meer mogelijk uw opdracht te annuleren.
Wilt u een ander bestand aanleveren, dan doen wij ons best om het bestand nog te vervangen, echter kan dit soms alleen nog binnen korte tijd na aanlevering.

Op hem moment dat uw opdracht door ons verzonden gaat worden ontvangt u van ons een track en trace van de vervoerder waar u voor heeft gekozen. U kunt dan ten alle tijde uw order volgen en zien wanneer het bij u zal worden afgeleverd.